Šachas ir matas sąžiningai politinei kultūrai: laikas popkornams
Paskelbta 2021 sausio mėn. 8 d. | 0 koment.
Žymės:
G. Nausėda,
R. Karbauskis,
kultūra,
politika
2020 m. lapkričio 20 d.
Galima šį komentarą pavadint ir „Kaip sąžiningos ir etiškos naujosios politikos era baigėsi dar neprasidėjusi“. Kerštas nėra demokratiškai rinktos valdžios prerogatyva. Taip, po ketverių metų karbauskininkų ir Co autoritarizmo ir savanaudiškumo valdžioje iš tikrųjų norisi jiems užvožti kaip reikiant. Tačiau naujajai valdančiajai daugumai atsisakius patvirtinti LVŽS atstovę į Seimo pirmininko pavaduotojo postą, vožtelėta buvo ir per žadėtą civilizuotą politinę kultūrą.
Ramūnas Karbauskis, deja, teisus: spjauta ne į LVŽS, bet į juos rinkusius apie du šimtus tūkstančių rinkėjų. Naujoji liberalų sąjūdžio vadovė ir Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen, matyt, dar nesuprato, kokioje žaidimų aikštelėje ji žaidžia. Viena, kai esi atsakinga tik pati už save prie šachmatų lentos, ir visa kas kita – būti atsakinga prieš rinkėjus ir prieš visos Lietuvos elektoratą. Žaisti nepažeidinėjant demokratinių žaidimų taisyklių. O juk buvo ne kartą pareikšta, kad dabar tai jau visi esantys valdžioje bus gražūs ir pūkuoti. Nepavyko jau pirmą dieną. Ir antrą taip pat. Panašu, kad nepavyks ir su plačiai deklaruotu žmogaus teisių gynimu, nebent dešiniųjų koalicija supranta žmogaus teises taip pat, kaip jas supranta prezidentas Gitanas Nausėda. Jis dėkojo Lenkijos ultradešiniųjų vyriausybei už „demokratinių vertybių, žmogaus teisių ir laisvių gynimą mūsų šalių kaimynystėje“. Tuo metu, kai Lenkijoje vyksta didžiausi protestai nuo sovietų laikų dėl praktiškai visiško abortų draudimo. Nepamirškime ir G. Nausėdos žmonos veiklos: ji demonstruoja akivaizdžią paramą Lenkijos ultradešiniųjų „Ordo luris“ variantui – Laisvos visuomenės institutui (LVI). Taigi, neapykantos ratas moteriai ir homoseksualams užsidaro.
Laisvos visuomenės institutas? Pagavote mintį? Organizacija, pilna religinių fanatikų, kurios tikslas paversti moterį visiška verge, atimti iš jos teisę į savo kūną ir asmeninį apsisprendimą, pasivadino Laisvos visuomenės institutu. Štai jums ir trumpizmo bei putinizmo kokteilis: pavertus demokratines laisves ir teises viduramžiška priespauda vadinti tą priespaudą laisve. Ar Lietuvos prezidentūra tapo ultradešiniųjų prieglauda? Klausimas jau nebe hipotetinis. Skelbęs, kad neišpažįsta jokios ideologijos, kad bus geras visiems, G. Nausėda apmovė visus jo gerbėjus. Apmovė du kartus: jo žadėtą gerovės valstybę ir žmogaus teises matysime kaip savo ausis, nes, aiškėja, kad jis apie visa tai turi iškreiptą, europietiškų vertybių neatitinkantį požiūrį. Ar prezidentas apsimeta, kad nesupranta, jog gerovės valstybė ir ultradešiniųjų neapykanta laisvam, kritiškam individui, vyro ir moters lygioms teisėms niekaip nedera? Todėl ir teigiu, kad prezidento ir jo žmonos gerovės valstybės modelis gerokai iškrypęs.
Tęsinys delfi.lt