Naftalinas ir „Eurovizija“
Paskelbta 2017 vasario mėn. 27 d. | 0 koment.
Žymės:
Naftalinas,
Eurovizija,
komisija
Didžioji „Eurovizijos“ dainų kokybės ir operos meno žinovė Lietuvos televizijos „Eurovizijos“ dainų konkurso komisijoje pareiškė (pagrįstai), kad dainininkės Mia daina ir pasirodymas kvepia naftalinu. Ta proga leiskite man pareikšti: visos 2017 metų konkurso dainos ir pasirodymai kartu su visa komisija – pats tikriausias naftalinas. Žinoma, jeigu sutinkame, kad žodžiu „naftalinas“ apibrėžiame senamadiškumą, atsilikimą. Apokaliptiškai teigiu: Lietuva ir šiemet nelaimės „Eurovizijos“ dainų konkurso.
Šioje vietoje reikėtų padėti tašką, bet mano redaktorius išgrūs mane pro duris su tokiu trumpu tekstu. Todėl esu priverstas pratęsti bei tikėtinai protingai pagrįsti savo teiginį. Tai štai: Lietuvos „Eurovizijos“ konkurse tikrai netrūksta sklandžiai, įdomiai ir talentingai dainuojančių kandidatų. Tik jie, kartu su E-komisija, atsilieka nuo „Eurovizijos“ laimėtojus formuojančių tendencijų, kurias diktuoja ne lietuviški naftalinu trenkiantys kriterijai, o elementari drąsa eksperimentams.
Štai Gytį Ivanauską parėmė žiūrovų balsai, bet sumalė Komisija, pasirodžiusi baili ir atitrūkusi nuo šiuolaikinės visuomenės visiškai taip pat, kaip ir jau į valdžią patekusios politinės partijos. Taip sakant, kiekvienas partijos ar „Eurovizijos“ komisijos narys, imant atskirai, kaip ir protingi žmonės, bet krūvoje – Jėzau Marija!
Kiekvieną kartą, kai viršų paimdavo drąsa drąsiam eksperimentui, pavyzdžiui, daina „We are the Winners of Eurovision“, kuri pateko į geriausių tų metų „Eurovizijos“ dainų dešimtuką (2006 metais – šešta vieta, 162 taškai), mes priartėdavome prie tikslo. Nors ir nelaimėję, bent atkreipdavome į save dėmesį. Deja, mūsiškis Dimos Bilano atitikmuo Donny Montello (2016 metais – devinta vieta, 200 taškų), nors ir pataikė į stilių, bet pavėlavo į traukinį.
Esu įsitikinęs, kad kabinėjimasis prie vieno ar kito dainininko judesio ar scenografijos detalės – krėslo arba drabužio – yra toks trenktas, kad jau norisi griebtis už galvos. Kai žmogui neduota, tai ir neduota, argi neaišku? O kai duota, tai su kaupu. Prisiminkite britę Susan Boyle!
Minėtieji vertinimo „kriterijai“ neatsižvelgia į kūrybingumą, kuris ir formuoja naujus „Eurovizijos“ kriterijus. Buvo folkloras – suveikė, buvo paprastumas, nuogumas (tik su gitara) – suveikė, buvo suomiškos fantasmagorijos – suveikė. Buvo rusiškas romantizmas su magijos elementais – suveikė. Ir visą šią drąsą eksperimentuoti, žaisti, mūsų E-komisija atmeta kaip didį trūkumą!
Tęsinys alfa.lt