Kaip kultūringai skleisti neapykantą apsimetant auka
Paskelbta 2019 kovo mėn. 31 d. | 0 koment.
Žymės:
LGBT,
Baltic Pride,
homofobija,
rasizmas
Būtent taip suprantu nuomonės reiškėjos Reginos Statkuvienės paskvilį „Kodėl nepritariu Baltic Pride?“. Rašau „nuomonės reiškėja“, nes pavadinti ją žurnaliste neįmanoma dėl paskvilyje skleidžiamo melo apie homoseksualus. Dezinformacija ir fantazijos pateikiamos kaip įvykęs faktas. Pasakysiu tiesiai šviesiai: autorės nuomonė yra vos ne rasistinis manifestas nukreiptas prieš žmogų ir žmonių grupę. Tačiau mano straipsnis nėra atsakymas vien pačiai autorei. Mat ji atstovauja daliai pakankamai išsilavinusių žmonių homofobiją naudojančių asmeniniams ir politiniams interesams patenkinti.
Vengdami kaltinimo rasizmu dešinieji demagogai skuba pabrėžti, jog gerbia homoseksualų teises ir laisves, nes žino, kad pastarieji nėra už įstatymo ribų. Bet, kalbėdami apie homoseksualius asmenis, visada kultūringi jų nekentėjai kultūringai baigia žodeliu „bet...“. Negalėdami užprotestuoti teisių ir laisvių, nekentėjai naudoja „kultūringą formą“ -socialinį spaudimą. Teiginys „kultūringa forma“ nėra mano. Būtent taip R. Statkuvienės kalbėjimo būdą įvardija jos gerbėjai, kurie ta proga pavertė ją savo žvaigžde. Šie žmonės tiesiog plyšta iš džiaugsmo dėl menamai kultūringai reiškiamos nuomonės apie homoseksualus. Na, istorija mena šimtus mokančių naudoti peilį ir šakutę kultūringų veikėjų, kurie, kultūringai atsikėlę nuo to stalo, ėjo žudyti gėjus, žydus, romus, lietuvius ir kitus. O po žudynių, tvarkingai nusiplovę rankas, kultūringai grįžo pailsėti prie balta staltiese apkloto ir pagal visas etiketo taisykles padengto stalo.
Ne, šie kultūringais save laikantys žmonės nekviečia nieko žudyti. Jie tik kviečia atskirti pačius jų neva toleruojamus (toleruojamus tol, kol jie lindi savo olose) homoseksualus nuo Baltic Pride. Tačiau jų prieš eitynes nukreipti argumentai parodo tikrąjį - neigiamą požiūrį. Todėl (būtinai kultūringai) skleidžiamas melas bei dezinformacija apie šį renginį. Nesibodima paberti ir aštrių prieskonių apie neva psichinę homoseksualų prigimtinę būseną – viešą exhibicionistinį poreikį matytis. Sąmoningai peršama mintis apie atsieit homoseksualų viešo seksualinio pasitenkinimo poreikį. Neva būtinybę viešai propaguoti savo seksualinę orientaciją. Minėtame paskvilyje teigiama: „Nepritarimas viešam seksualinės orientacijos demonstravimui neturi nieko bendra su fobija. Nes kažin ar daugelį LGBT eitynių oponentų ištinka vegetaciniai sutrikimai ar ima kamuoti nepagrįsta baimė. Žmonėms tiesiog nepriimtinas viešas seksualinės orientacijos afišavimas.“.
Pirma, panašių idėjų skleidėjai būtinai kalba visų žmonių vardu. Bet aš ir panašiai mastantys į šių žmonių tarpą nepatenkam ir nesiruošiam patekti. Antra, ką reiškia teiginys „seksualinės orientacijos afišavimas“? Bandysiu spėti. Pavyzdžiui, aš gatvėje apkabinu savo šunį, jį glostau. Kažkoks su psichika problemų turintis žmogus apkaltina mane viešu zoofilinės orientacijos afišavimu. Kitas pavyzdys: gatvėje apsikabinę bučiuojasi vaikinas su mergina. Nieko? Baikit, prieš kelis dešimtmečius tą jauną porą komunistiniai veikėjai ir bobutės būtų apkaltinę ištvirkavimu ir to ištvirkavimo afišavimu. Nors abiem atvejais rodomi šilti jausmai neturi nieko bendro su seksualine orientacija ar ištvirkavimu. Bet kodėl juo kaltinami apsikabinę arba už rankų besilaikantys vaikinai arba merginos? Visose eitynėse Lietuvoje dalyvauja įvairios žmonių grupės, bet man nekyla mintis kaltinti tuos žmones seksualiniais iškrypimais, seksualinės orientacijos afišavimu. O ką kultūringieji nekentėjai pasakytų apie karnavalą Rio de Žaneire? Jame beveik nuogi heteroseksualai, šokdami samba, lambadą, salsą. plačiai propaguoja savo heteroseksualinę orientaciją Šie šokiai aistringi, gašlūs, intymios kūno vietos vos padengtos su Dievo pagalba. Ką kultūringi nekentėjai ir šiaip davatkos pasakytų pamatę tokį vaizdą Vilniaus gatvėse?
Bet nepamatys. Kaip ir nepamatys nuogų, seksualiai besirangančių kūnų Baltic Pride eitynėse. Tos eitynės, anot LGBT bendruomenės nario Simono Bartulio, net nuobodžios. Tad teiginys esą Baltic Pride tikslas - seksualinės orientacijos afišavimas - yra grynas melas.
Baltic Pride eitynių kritikai griebiasi net jų pačių nevaldomos sunkiosios artilerijos - pseudo psichoanalizės: „Kas yra vieši homoseksualų paradai? Juk tai yra intymaus gyvenimo išvilkimas į viešumą, jo atvėrimas kiekvieno praeivio akims. Ir nesvarbu, kad čia šmėžuoja gražūs lozungai apie lygybę, pagarbą ar toleranciją. Dėmesio centre – vienalytės poros seksas, išeksponuotas įvairiomis vizualinėmis formomis. Žiūrėkite ir matykite. Skaitykite apie tai. Ir tai daugelį erzina. Nes intymi svetimų žmonių erdvė staiga įsiveržia į visų mūsų bendrą. Tai tam tikra priekabiavimo, smurto ar prievartos forma – nelygu stebėtojo įsitikinimai, jautrumas – todėl ji skatina agresiją, norą gintis“
Baltic Pride – prievartos ir smurto forma? Atvirkščiai, patys su faktais nieko bendro neturintys teiginiai yra ne kas kita, kaip „kultūringas“ psichologinio smurto ir neapykantos skleidimas.
Tęsinys delfi.lt