Susisiekite su manimi: arkadijus@vinokuras.lt
Arkadijus Vinokuras
Arkadijus Vinokuras - Užrašas
Blogas » Ar humanizmas be Dievo jau nebeįmanomas?

Ar humanizmas be Dievo jau nebeįmanomas?

Paskelbta 2011 balandžio mėn. 24 d. | 9 koment.

Žymės: , , , , ,

Šiandien, 24 -tą balandžio buvau ne vieną kartą pasveikintas Šv. Velykų proga. Žinoma, tuojau pasveikinau sveikinančius - juk žmogus negali nepasisveikinti, kai ryte kaimynas tau sako "Labas rytas, kaimyne!". Tačiau, prisipažinsiu, patekau ir patenku į nepatogią padėtį, mat esu ir žydų kilmės, ir netikintis. Nors mano šeimos aplinkoje visi tikintys yra katalikai. Tarp gerų draugų turiu tikinčių žydų. Juk nieko blogo tame ir būti negali, nes sveikinimas su Atgimimu, su Viltimi toks pat senas kaip ir žmogaus apgyvendintas pasaulis. 

 

Aš čia sau, patyliukais mąstau, tarp mūsų šnekant, taip sakant. Juk ne fanatikas esu, tegul sau tiki. Bet ar būtina tikėti Dievu, kad taptum humanistu? Žiūrėjau LTV „Savaitės panoramą“ su kolege Nemira Pumprickaite, kalbinančią Bažnyčios atstovą. Po gerbiamo Bažnyčios atstovo religinės propagandos dozės  gerumo, dvasingumo tema tipo „be Dievo artumo žmogus jau nebe žmogus, o darni šeima nebedarni“, labai laukiau, kad kolegė, balansuotumo (objektyvumo) vardan paklaustų svečio  kiek naivų katalikiškame kontekste klausimą apie humanizmą be Dievo. Bet klausimas (ar panašus į jį) kolegei nekilo. Pasijutau lyg kokiame Irane, kol kas vaizdžiai tariant. Ir jeigu jau taip – vaizdžiai tariant, tai priminsiu, kad turime 9 konfesijas Lietuvoje lygiomis teisėmis. Gal juos visus ir reikėjo pasikviesti? Žydai visai nesenai šventė savo velykas, atgimimą, išėjimą iš vergovės – Peisach. Juolab, žinia, kad ir sąsajų turima tarp krikščionybės ir judaizmo.  Vien tik Ješua iš Nazareto kokį esminį vaidmenį krikščioniškojo  pasaulio atsiradimui suvaidino! Neveltui Naujasis Testamentas be Senojo Testamento neįmanomas.

 

Bet vėlgi, balansuotos informacijos dėlei reikėtų, kaip minėjau, pasikviesti ir kitų konfesijų  atstovus ir, žinoma,  vieną kitą laisvamanį humanistą, kuris savo ruožtu pasveikintų netikėlių, atsiprašau, netikinčiųjų dalį su Atgimimu, su Atgimusią Viltimi, su Pavasario galiomis. Taip neatsitiko. Todėl prisiidamas sau sunkią dalią ir dar sunkesnę atsakomybę, leidžiu sau tuo ir pasveikinti visus tikinčius ir netikinčius. Gerų švenčių! Tik... tik nepersivalgykite, nes persivalgymas yra viena iš septynių didžiųjų nuodėmių...


Publikuoti komentarą

Komentarai

  • dievo zmones turi savo versla, ir kurio jie valgo ir rengiasi, nors nei seja nei pjauna.. kaip dangaus pauksciai :)) jie turi uzsiimti marketingu, daryti reklama savo verslui, jei nori ir toliau sociai gyventi :)) Jie juk veidmainiai - kuo maziau demesio i juos reiktu kreipti :))

    Publikavo fgf, 2011 gegužės mėn. 25 d. 14:57 (prieš 14 metus)

  • dievo zmones turi savo versla, ir kurio jie valgo ir rengiasi, nors nei seja nei pjauna.. kaip dangaus pauksciai :)) jie turi uzsiimti marketingu, daryti reklama savo verslui, jei nori ir toliau sociai gyventi :)) Jie juk veidmainiai - kuo maziau demesio i juos reiktu kreipti :))

    Publikavo fgf, 2011 gegužės mėn. 25 d. 14:57 (prieš 14 metus)

  • @Kitas Nesamoningai mąstai. "Nežinau, ar humanizmas įmanomas be Dievo, bet be religijos tai jau tikrai galėtų egzistuoti." Taigi, panagrinėkime šį pareiškimą. "be religijos tai jau tikrai galėtų egzistuoti." - žinoma, tai yra faktas: žmogus prisitaikė gyventi bendruomenėje ir be jos negali funkcionuoti. Žmogaus protėviams gyvenant bendruomenėse, kariaujant, medžiojant ir bendraujant pavyko inicijuoti ir vystyti prigimtinį moralės jausmą. "Aukso taisyklė" - kilo iš mažų bendruomenių ir joms jungiantis sustiprėjo ir tapo žmogaus moralės taisyklų visuma. Čia viskas aišku - elgesio evoliucija.
    "Nežinau, ar humanizmas įmanomas be Dievo" - Iš čia turi kilti keli klausimai: Ką tu laikai dievu - gamtą, žmogaus jausmų visumą(Tada naudoji ne tą frazę/išsireiškimą - pasiskaityk žodyne), aukštesnė būtybę, kuri, tavo nuomone, turi kažkokį svarbų ryšį su žmogaus morale? Supratau, jog tu nepriklausai jokiai religijai - lieka deistinis dievas. Na, jis niekuo nesusijęs su žmogaus morale - deistai teigia, jog yra intelektas, davęs startą Visatos prasidėjimui, kuris veikia už Visatos ribų. Taigi tavo pažiūros nėra deistinės ar religinės. Tada kokios? Kodėl tu abejoji apie moralę be supernatūralios būtybės įsikišimo? Aukso taisyklė yra mūsų - ne religijos ir ne dievų. Mes esame virš viso to, nebent save degraduojame ir tampame vergais prieš neegzistuojančias figūras, savo sukurtas dogmas. Darome išvadas - abejojantis skeptikas yra blogiau, nei tvirtas lengvatikis(jei taip galima išsireikšti[žinoma, kad galima]).

    Publikavo A+, 2011 gegužės mėn. 11 d. 19:52 (prieš 14 metus)

  • Na, persivalgiau.... Bet Velykos tai gražios buvo.

    Publikavo Edgaras, 2011 gegužės mėn. 04 d. 20:16 (prieš 14 metus)

  • Toxio komentaras +10 balų.
    O humanizmas reikalingas žmonėms kaip rūšiai išlikti, ir XXI a. dievo kaip prižiūrinčio gražų elgesį funkcija visai nebereikalinga, tik iš tų tradicijų dar taip sunkiai vaduojamės. O kai kurioms partijoms dar ir naudinga pakurstyti.

    Publikavo feministė, 2011 balandžio mėn. 26 d. 19:28 (prieš 14 metus)

  • Dekui! uzh grazhu straipsni ir uzh problemos kelima.. Problema gilesne nei tik vienos religijos, ar apskrytai religijos propogavimo nacionalinio transliuotojo eteryje, kai zhinant, kad shis trancliuotojas ishlaikomas ish kiekvieno ish musu pinigu, o valstybe kaipir musu atskirta nuo bazhnychios. Bet kai valstybe visu piliechiu gyvenima bando modeliuot pagal vieno ish mirties kultu modeli (kalbu apie konservatoriu sheimos modeli), kai valstybe verkdama, kad nera pinigu, toliau atleidzhia mitais paremtos vaikus traumuojanchios pasaulezhiuros skleideju institucijas nuo _visu_ mokeschiu (net ir jiems nuomojant savo patalpas vieshbuchiams, restoranams, biurams, bankams etc.) - chia jau kvepia lygiasniais uzh lygius, specialia, priveligiuota kasta palaiminta valstybes... O matant, kaip XXIa. zhmones miniom plusta i kulto vietas atlikinet magishku ritualu ir valgyt zhmogienos (vaflio pavidalu), kad ishsivaduotu nuo isivaizduojamu nuodemiu, ar dar blogiau, kalbanchios gyvates inspiruotos smulkios obuoliu vagystes nuo magishko medzhio... darosi liudna ir baisu del zhmonijos ateities...

    Publikavo Toxis, 2011 balandžio mėn. 26 d. 18:31 (prieš 14 metus)

  • Kitam: jeigu blogis nėra svetimas žmogaus prigimčiai, tai atjauta, užuojauta taip pat. Nepriklausomai nuo religinių dogmų, norų ir fantazijų. Tačiau taip pat neginčytina judaizmo ir krikščionybės įtaka etikos ir teisingumo sampratai. Pavyzdžiui judėjų Senajame Testamente aprašyta alegorija, kur Abraomas prašomas Dievo paaukoti sūnų Izaoką Dievui. Jam besiriangiant tai padaryti, Dievas jį sustabdo. Sakoma, kad ši alegorija Dievas bandė sužinoti, kiek ir ar stipriai juo tikima. Tačiau yra ir kitas paaiškinimas - tai buvo tiesioginis draudimas aukoti žmones. Ar gi ši alegorija nėra vienas pirmųjų humanizmo pavyzdžių?

    Publikavo Arkadijus Vinokuras, 2011 balandžio mėn. 26 d. 16:49 (prieš 14 metus)

  • Nežinau, ar humanizmas įmanomas be Dievo, bet be religijos tai jau tikrai galėtų egzistuoti. Toks įžūlus spėjimas kilęs iš asmeninės ir kai kurių mano draugų patirties. Kadangi stebėjimų periodas nedidelis, šiek tiek trumpesnis už mano amžių, tai galimos įvairios paklaidos. Nepaisant to manau, kad paslydusį ant užšalusios balos gaudau už alkūnės ne vardan Dievo, o greičiau dėl to nelaimėlio sveikatos.

    Publikavo Kitas, 2011 balandžio mėn. 25 d. 21:23 (prieš 14 metus)

  • Visų pirma reiktų uždrausti judaizmą, o tik po to aiškintis su kirščionimis.

    Publikavo Rolandas, 2011 balandžio mėn. 25 d. 17:52 (prieš 14 metus)

 
Archyvas
© Arkadijus Vinokuras, 2011 - 2024 | www.vinokuras.lt | Web Sprendimas: ATO.lt design